Hööna pööna i de gröönaa

Hönor, tjaa dom är inte så keliga, luktar inte smultron precis och fula är dom när dom går, men jag har som inte brytt mig om dom så mkt, och har inte direkt haft nå större problem med dom.
Nu har jag nästan fobi... okej jag överdrev.. men att vistas i ett hönshus med 8000 hönor var det värsta jag vart med om på länge !
Det var lixom så här att vi skulle tjäna pengar till klubben, och då skulle vi plocka höns. hur skruvat det än låter. Vi drog som in låd-staplar 2m höga in i en ca 100 m lång korridor i hönshuset, och där skulle dom plockas ut ur lådorna.. blä! efter ett tag hade hela golvet täckts ut av en jättelik vit hönsmatta som krälade och rörde sig överallt.
det lät ungefär som den där kalkonen på "kanon & kalkon" på sporten, men upprepades ist heeela jäkla tiden ! 
dom sprang hit och dit, och luktade as...typ. när man skulle rulla ut de stora låd-staplarna kunde man ibland höra ett skrik och så tog det stopp, då hade man kört över nån, men inte dog dom för de eller, näe dom sprang vidare och äcklade sig! man hade dom runt benen hela tiden, och tjaaa blä och usch såger jag bara. nu har jag duschat tack och lov !

Nersjunken i soffan sitter jag och kollar på Confederations Cup : Italien-USA.1-1. Go Go Italy!

//jullan♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0