Bär som väcker minnen..


I körsbärens land ;) Ojaa, nu äntligen när vi fått upp nätet över mitt träd (observera: Mitt Träd) så har bären fått växa ostörda vilket har resulterat oerhört mycket körsbär!!! Hur goda som helst!
Men Aj Aj min mage, har nog ätit för mycket idag.
Funderar på om man kan göra paj på körsbär, kanske sylt eller saft.. (???) fast det kanske är godast att äta dom som dom är. Men jag är så rädd att de blir övermogna och möglar.. så har ni vägarna förbi den närmaste veckan, är det bara att komma och plocka! ;)

Till linn och lisa: Sånna här körsbär få mig att tänka tillbaka på den där körsbärsgården i borgholm. Då vi var rätt små och gården var precis som körsbärsdalen. tror att ni minns också. och hur vi klättrade upp på stora stegar för att vi inte nådde dom rödaste bären högst upp. På den tiden var allt så enkelt och somrarna alltid så soliga... ♥



Jag har börjat sakna dom kära glassdiskarna i järpen på coop, tänk va hur många timmar vi har spenderat där på att bara hänga ;')

Kommentarer
Postat av: Anonym

men jöns de är klart man kan göra saft och sånt på dom, herregud flicka !

2009-07-25 @ 19:18:00
Postat av: louise

ja de var ju från mej :)

2009-07-25 @ 19:18:47
URL: http://louiseliv.blogg.se/
Postat av: Låma

Hjälp! Jag kommer verkligen inte ihåg! :O :O läskigt! Jag tror jag börjar bli senil! Gudars jullan- vad ska jag göra??! :O :) vill verkligen komma ihåg.. Men era körsbär är really nice! mm, gott.

2009-08-03 @ 21:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0