Ute på äventyr :P

Nu ska jag berätta om lördagen...lite kort... :P det började med sovmorgon och grötfrukost. Sen slängde vi (louise och jag) in några tvättmaskiner, och tog en dusch. Vi skulle alltså till östersund med tåget som gick 11.20 tror jag. :P
Kl 11 gick hon i pyjamas och vi fick ju såklart panik, till råga på allt välte hon ju ut badrumsskåpet, och allt innehåll i väskan x) Jag var ju inte mycket bättre jag... men men, vi hann iallafall borsta tänderna och packa ihop lite saker. Halvspringande till tågstationen ringde jag till elin. -Ehh det vart lite stressigt, men nu kommer vi ialf, sa jag. :P Haha! x)
Vi snokade runt på stan och kikade i lite affärer, köpte lite saker här och där i några timmar. Träffade emma gjorde vi oxå. Sen åt vi på Mc Donald´s, och shoppade lite till.
Skulle åka tillbaka till Järpen med en buss som gick (kommer inte ihåg)... men bestämde oss att ta dagens sista tåg (kl 16.25) Så vi gick till stationen och satte och för att snacka lite "skvaller" eller nåt.

När det var några minuter kvar till tåget skulle avgå så skulle vi gå ut till perrongen, då ser vi ett tåg rulla iväg bort från stationen. Efter några sekunder kunde vi uppfatta att det var vårat tåg som vi såg åka iväg.
Jaha, där står vi då, med kassarna i händerna och gapar, efter att ha missat lördagens sista tåg..snacka om bortgjorda...
Vi blev så shockade så vi fick ett antal skrattanfall. x)
När vi gåendes på gatan bort mot stan igen läser henkes sms ser vi ju att det är från Västra Stationen som tåget avgår 16.25... Jaha, tänkte vi. =/ haha!
Vi satte oss iallafall på en parkbänk och Försökte att trösta oss med att det skulle gå en buss till järpen kl 22.10. Men då lär vi ju sitta och vänta i 6 timmar till !!! =O
Plötsligt då blev det väldigt kallt på något sätt, man kände sig liksom övergiven :P men då passade det bra att sätta på sig sin nyköpta, varma, fina, gosiga sjal x)
Elin smsáde runt till lite folk, och efter ett tag fick vi reda på att det INTE GICK NÅGRA FLER TÅG ELLER BUSSAR TILL JÄRPEN FÖR ÄN IMORGON ! ! !
PANIK! eller vad !?!?

Nu visste vi absolut Inte vad vi skulle göra. Gick och satte oss i en soffa precis innanför ingången på en bio. Vi "sörjde" och berättade i telefonen för "mor o far" om vad som hade hänt...
Jo just ja, elin fick en asgarvs-attack när hon pratade med Linnea i telefon. Och då kan jag ju säga att jag och louise skämdes en aning. :P Och vi fick veta att ryktet hade spridit sig snabbt om "de tre som missade tåget" i Järpen...:P
Tillslut fick vi ialf tag på Rebecca som kunde komma och hämta oss :) Kändes då som om man skulle kunna betala Hur Mycket Som Helst för att få komma till Järpen.
Väl framme var klockan cirkus 8, och eftersom att jag och louise hade löpning 1:30 så gav vi oss F-N på att vi skulle ut och springa. sprang 5an 3ggr ungefär :P sen kastade vi säsongens första snöboll, Kul! (även om snön kom från ishallen :-S )
När vi var klara ställde vi oss för att laga mat kl 22:00 för ovanlighetens skull :P Och därefter fick man äntligen sova...
Dagen därpå bakade vi (jag louise o elin) kladdkaka med viskbrädde(vispgrädde) och köpte exotiskafrukter, detta gav vi sedan till Rebecca för att hon vart så snäll och hämtat oss i östersund. Sen kollade vi på film. :)

Ps. om jag inte kortat ner texten skulle ni garanterat inte orka läsa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0